Rechtsbijstand via vakbond

Meer informatie over jouw ARAG rechtsbijstandverzekering lees je je op deze pagina.

Beste relatie,

We zijn momenteel bezig om alle verzoeken die wij hebben ontvangen te verwerken. Dit heeft de hoogste prioriteit van ons team en wij willen benadrukken dat wij zo snel mogelijk proberen te reageren op uw mail. Wij willen u bedanken voor uw geduld.

Omdat we alle verzoek zo snel mogelijk willen verwerken zijn we tijdelijk telefonisch beperkt bereikbaar (alleen tussen 10:00 en 12:00)

Komende dagen zullen we deze pagina regelmatig bijwerken. (Laatste update: 26-2-2025)

Na opzegging een betalingsherinnering ontvangen?

Indien je jouw opzegging per mail hebt bevestigd aan ons zullen wij deze zo spoedig mogelijk verwerken. Afgelopen dagen toch een betalingsherinnering ontvangen? Dan kan je deze als niet verzonden beschouwen.

Afschrijving na opzegging?

Heb je al opgezegd maar is het maandbedrag alsnog afgeschreven? Dan kan je gemakkelijk het bedrag storneren via jouw bank. Doe je dit niet? Dan ontvang je het bedrag terug zodra we jouw opzegging hebben verwerkt.

Waarom was de premie hoger

Uit eerdere communicatie kon begrepen worden dat de premie met ongeveer 30% zou stijgen. De hogere premie is mede veroorzaakt door een foutieve extra module en een uitgebreidere dekking dan u eerder had.

Na overleg met ARAG zijn we overeengekomen dat de extra module verwijderd wordt én dat er als tegemoetkoming voor de situatie een extra korting voor 2025 wordt toegepast op de basispremie. Daarnaast heb je straks ook de mogelijkheid om de dekking op een aantal punten aan te passen waardoor jouw premie nog lager kan uitvallen.

Dit verandert er

  1. Echtscheidingsmediation is per abuis in de dekking verwerkt en daar is € 43,30 inclusief assurantiebelasting voor berekend, wat een behoorlijke impact heeft op de premie. Dit is ten onrechte en wordt gecorrigeerd.
  2. Als tegemoetkoming in de ontstane situatie heeft de vakbond al laten weten dat ARAG en Rivez-Zuiderhuis de premie extra verlagen voor het jaar 2025. Hierdoor wordt de premie, zonder de optie Inkomen Partner, op jaarbasis ongeveer € 200,- inclusief assurantiebelasting.

Wat heb je ontvangen en wat ga je ontvangen van ons?

Vanaf 10 februari: RISK verwerkt alle bovenstaande correcties met terugwerkende kracht in de administratie.

Vanaf 17 februari: Je ontvangt van Rivez-Zuiderhuis een aangepaste polis per mail of per post.

De teveel betaalde premie wordt terugbetaald óf in mindering gebracht op een mogelijk openstaand bedrag.

Heb je de premie nog niet betaald? Je ontvangt dan rond 25 februari a.s. een herinnering om alsnog de premie te betalen. Hierin is een verrekening opgenomen zodat je precies weet wat je nog moet betalen.

Dekking op polis Ontvangen polis januari Aangepaste polis februari
Gezin
Consument en wonen
• Verkeer inclusief motorrijtuigendekking
Wonen
Familie
• Echtscheidingsmediation Optioneel
Tegemoetkomingskorting 2025
Inkomen partner Optioneel Optioneel
Gezin naar alleenstaand Optioneel Optioneel
Verwijderen motorrijtuigendekking Optioneel
Eigen risico Optioneel Optioneel

✔ - Dekking is verplicht, hierover ontvang je de tegemoetkomingskorting

✖ - Niet van toepassing

Optioneel – Je kan deze dekking naar wens aan- of uitzetten

Wat is voor mij belangrijk om te weten?

We hebben op een rij gezet wat er nu gaat gebeuren op basis van jouw situatie. Maak een keuze om de voor je jou belangrijke vervolgstappen en vragen te zien:

Ik heb de automatische incasso al betaald

1. Je hoeft geen actie te ondernemen en ontvangt een aangepaste polis vanaf 17 februari

Je krijgt in de week van 17 februari een aangepaste polis. Hierop staat jouw nieuwe premie.

2. Het verschil in premie wordt naar je rekening overgemaakt

Na 17 februari maken we het verschil in premie tussen de ontvangen polis van januari en de nieuwe aangepaste polis naar jouw rekening over.

Mogelijkheid om dekking aan te passen

Binnenkort ontvang je meer informatie over hoe je jouw dekking makkelijk kan aanpassen naar jouw persoonlijke wensen.

Ik heb de automatische incasso gestorneerd

1. Je ontvangt alsnog een aangepaste polis vanaf 17 februari

Door de automatische incasso te storneren is jouw verzekering niet opgezegd. Je ontvangt vanaf 17 februari een aangepaste polis en daarnaast ontvang je een factuur. De premie kan je zelf overmaken naar het rekeningnummer op de factuur.

2. Bepaal of je wel of niet gebruik wilt maken van dit aanbod

Als je gebruik wilt maken van het aangepaste aanbod kan je de nieuwe premie betalen. De premie kan je zelf overmaken naar het rekeningnummer op de factuur. Je ontvangt dan rond 25 februari a.s. een herinnering om alsnog de premie te betalen. Hierin is een verrekening opgenomen zodat u precies weet wat u nog moet betalen.

Wil je geen gebruik maken van dit aanbod? Dan kan je eenvoudig jouw verzekering definitief opzeggen via dit contactformulier.

Heb ik met mijn stornering automatisch mijn verzekering opgezegd?

Nee, door de automatisch incasso te storneren is jouw verzekering niet opgezegd.

Ik heb eerder telefonisch of per mail opgezegd

We vragen je om jouw opzegging nogmaals definitief schriftelijk te bevestigen nadat je de aangepaste polis hebt ontvangen

Omdat wij nog bezig waren met het opstellen van een nieuw aanbod hebben we uit voorzorg jouw verzekering nog niet opgezegd. Hiermee willen we voorkomen dat je niet verzekerd bent.

Zodra je de aangepaste polis hebt ontvangen en deze alsnog wilt opzeggen kan je gemakkelijk online jouw opzegging definitief maken via dit contactformulier.

Ik heb mijn polis opgezegd, maar wil toch gebruik maken van het nieuwe aanbod

Je ontvangt de nieuwe aangepaste polis vanaf 17 februari. Als je al betaald hebt maken we na 17 februari het verschil in premie tussen de ontvangen polis van januari en de nieuwe aangepaste polis naar jouw rekening over.

Als je de betaling hebt gestorneerd ontvang je rond 25 februari een herinnering om alsnog de premie te betalen. Hierin is een verrekening opgenomen zodat je precies weet wat je nog moet betalen. De nieuwe premie dien je zelf handmatig over te maken naar het rekeningnummer op het betalingsverzoek.

Ik heb eerder telefonisch of per mail mijn dekking aangepast

Je ontvangt van ons een aangepaste polis

Heb je al gebruik gemaakt van optionele dekkingen, dan blijven deze dekkingen van kracht. De nieuwe aangepaste polis volgt iets later na 17 februari omdat we de premiekorting handmatig moeten bepalen en verrekenen.

Wij maken het verschil tussen de nieuwe en oude premie naar je over

Nadat je jouw nieuwe aangepaste polis hebt ontvangen maken we het verschil in premie tussen de ontvangen polis van januari en de nieuwe aangepaste polis naar jouw rekeningnummer over.

Ik wil definitief opzeggen

Ik wil mijn verzekering definitief opzeggen na dit aangepaste aanbod

Je kan tot 1 april 2025 met terugwerkende kracht zonder opzegtermijn opzeggen. Als je na 1 april 2025 wilt opzeggen geldt het opzegtermijn van 1 maand volgens de polisvoorwaarden.

Je dient jouw opzegging schriftelijk aan ons door te geven. Dat kan via dit contactformulier of per mail via leden@rivez-zuiderhuis.nl.

Let op: Zorg ervoor dat je zelf aansluitend een nieuwe rechtsbijstandverzekering afsluit, zo voorkom je dat je niet verzekerd bent na jouw opzegging.

Ik wil mijn gegevens wijzigen

Geef jouw actuele gegevens aan ons door

Via dit contactformulier kan je jouw actuele gegevens aan ons doorgeven. Ook als je bijvoorbeeld gebruik wilt maken van een automatisch incasso.
Hulp bij het afsluiten of wijzigen van uw ARAG rechtsbijstandverzekering

Wij staan voor u klaar

Heb je een vraag of kom je er niet uit? Neem dan contact op via 088 - 8000 900 of het contactformulier hieronder!